Mitt huvudmål för mig själv är alltid att jag ska må så bra som möjligt. Jag vill inte stanna i måendet heller, utan jag vill må bättre och bättre. Det kan jag bara göra om jag lyssnar på kroppen till 100%.  (y) 

Mitt stora mål är egentligen 2019 då jag planerar att springa Trans Scania 246 km. Med min bakgrund så känner jag att min träning och uppbyggnad av kroppen måste ta tid och därför tror jag att det blir bra att göra det när jag fyller 50 år. Då har jag förberett mig i tre års tid och ökat träningsmängden sakta så jag är övertygad om att jag ska vara stark nog till det. 

Ett mål i år är därför 50 miles-80km och planen för det är 12-timmars i Skövde i sommar. Jag har delat upp det loppet i en mara, en halvmara, ett milslopp, ett femkmlopp och en Runstreak på 2 km. Då får jag ihop 80km om jag har räknat rätt :-D Sedan är planen 100 miles 2018 och 24-timmarslopp.

Mitt älskade Galna Fotrally hjälper mig och min kropp att förbereda mig för TS oxå även om det resultatet inte kommer i DUV (en resultatlista över ultralopp) Därför har jag planerat för ytterligare två ultror förutom i Skövde och det är nere på Österlen påskafton 47km. Då ska jag och Kärleken springa tillsammans igen <3 Det andra loppet är i december och är oxå i Skåne - Tjörnarparen och då ska jag förmodligen springa 50km.  ;-) 

Mina två favoritmaratonstäder  Helsingborg och Budapest ska oxå besökas, i september respektive oktober. Målet-önskan och planen är att springa ett personbästa i Helsingborg och därför tränar jag efter 4-timmarsschemat nu efter "Stora Löparboken för kvinnor"  (y) 

Mitt tidigare pb på maran är 4.59.27 (från Budapest 2015) och jag är nöjd med tid bättre än det, men jag springer enligt 4-timmarsloppet, så får vi se i september var jag är då. 

Jag ser fram emot att springa lopp, träna inför lopp, resa till städerna där loppen är och få göra detta tillsammans med Kärleken, min fantastiska sambo. Detta året blir vårt löparår.  <3 Han med ny höft och jag starkare och med bättre mående än jag någonsin haft. 

Det som ska hjälpa mig att nå mina mål mer än löpning är styrketräning och yoga. Jag har haft otroligt svårt att få in dessa två viktiga delar i mitt liv, men jag är övertygad om att eftersom jag har fått till en Runstreak som nu är på dag 111 så ska jag få in styrketräning och yoga några dagar i veckan. Hur det går, ja, det får visa sig och det kommer jag att skriva om här såklart.  @-}-- 


See you Cattis