Jag är igång igen efter 6-timmars loppet i Skövde. Jag känner mig stark och jag märker skillnad i min löpning efter att jag har börjat styrketräna på gymmet, samt springa intervaller på löpbandet. Min plan är styrketräning på gymmet tillsammans med intervaller på löpbandet. Mina intervaller kör jag 45/15. 45 sekunder snabba och 15 sekunder ståvila x 10. Den andra sortens intervaller som jag kör är en minuts snabbt (jättesnabbt) och en minut snabb gång på löpbandet. Målet är snabb löpning och långsam jogg i vilan. Men, det kommer det oxå är jag övertygad om. 


Det viktigaste som har kommit genom min hårda träning på gymmet är den otroligt goda känslan inombords. Jag kan nu verkligen sätta mitt mående i samband med passen på gymmet och det glädjer mig oerhört. För så nere i mörkret som jag har varit emellanåt är det toppen att få vara i de ljusa färgerna och glädjekänslorna nu. 


Det är fyra veckor till Helsingborg Marathon och det känns faktiskt riktigt bra. Jag använder mig av tidigare marathon i Budapest i höstas samt mitt pannben som har blivit så starkt under dessa första månader av 2016. 


I morse träffade jag min fantastiska kollega och vän för ett pass i skogen, sedan ett pass på gymmet. Nästa omgång blir onsdag morgon med ungefär samma pass som idag fast de långa intervallerna istället. I helgen är det dags för ett långpass på 20 km och det kommer att bli härligt att bara få vara ute och springa långt och länge med maran som närmar sig.


See you